Το Όνειρο

Το Ονειρο

Τούτο είν' τ' όνειρο, ψυχή μου τώρα στέκεται εις εσέ να το κάμης ν' αληθέψη και να θυμηθής για 'μέ :..Διονύσιος Σολωμός - Τα πρώτα ποιήματα "Το Όνειρο" (1820)

Γαλιώτος Ανδρέας -
Ελαιογραφία σε Μουσαμά 130Χ120
Διονυσιου Σολωμου:
Ζακυνθος 1798, Κερκυρα 1857
"ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ"

Γραφτηκε Mετα την επιστροφη απ' την Ιταλια - 1820 περιπου, σε ηλικια 22 ετων
Άκου έν' όνειρο, ψυχή μου
Και της ομορφιάς θεά
Μου εφαινότουν οπώς ήμουν
Μετ' εσένα μια νυχτιά.

Σ' ένα ωραίο περιβολάκι
περπατούσαμε μαζί
όλα ελάμπανε τ' αστέρια
και τα κοίταζες εσύ

Εγώ έλεα πέστε αστέρια
είν' κανένα από εσάς
που να λάμπη από κει 'πάνου
Σαν τα μάτια της κυράς;

Πέστε αν είδατε ποτέ σας
σ' άλλη τέτοια ωραία μαλλιά
τέτοιο χέρι, τέτοιο πόδι
τέτοια αγγελική θωριά;

τέτοιo σώμα ωραίον όπ' όποιος
το κυττάζει ευθύς ρωτά
αν είν' άγγελος εκείνος
πως δεν έχει τα φτερά;

Κάθε φίλημα ψυχή μου
οπού μώδινες γλυκά
εξεφύτρωνε άλλo ρόδο
από την τριανταφυλλιά.

Όλη νύχτα, εξεφυτρώσαν
ως που έλαμψε η αυγή
Που μας ηύρε και τους δυό μας
Με την όψι μας χλωμή.

Τούτο είν' τ' όνειρο, ψυχή μου
τώρα στέκεται εις εσέ.
να το κάμης ν' αληθέψη
και να θυμηθής για 'μέ.
Αρχική Δημοσίευση Διονύσιος Σολωμός Το Όνειρο εδώ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Ντοστογιέφσκι στον κινηματογράφο - 8 ταινίες

Σαμπεθάι Καμπιλής

Ώσπου να μας χωρίσει ο θάνατος