Βούδας

Στην Ιαπωνία με τον καλόγερο

Geisha-JapanGeisha & Cat

🏯 In Japan with the monk

(...) —Κι έπειτα έρχεται ο πιο δύσκολος, ο πιο μυστικός, ο ανώτατος κήπος που δεν έχει μήτε δέντρα μήτε πέτρες μήτε ιδέες. —Αγέρα μονάχα; —Μήτε αγέρα. —Και πως λέγεται αυτός ο κήπος; —Βούδας.

Βούδας! Η λέξη έπεσε σκοτεινή και γλυκιά σα στάλα μέλι. Δεν ένιωσα ποτέ στη ζωή μου μια ευτυχία τόσο γαλήνια και έντονη. "Ο Θεός είναι σκιρτημός καρδιάς και ήπιον δάκρυ" - αυτός ο λόγος του Βυζαντινού μυστικού γλίστρησε μέσα στο στήθος μου και το γέμισε βεβαιότητα.

Είχα μακάρια βυθιστεί στο μηδέν του Θεού.Μια μακαριότητα ασάλευτη και τέλεια. Αυτό είναι η αθάνατη ζωή; Κανείς δεν τη ξέρει! Μα κείνη τη στιγμή, σ' αυτόν τον κήπο της μοναξιάς, σαν έντομο πιασμένο στο κεχριμπάρι, ένιωθα να με ποτίζει μια ακίνητη ευδαιμονία. 

Και ξαφνικά,τη στιγμή την πιο αναπάντεχη, μόλις ο καλόγερος άφησε να πέσει από τα χείλη του η λέξη Βούδας, αυτή η βραχνή και κραυγή που ξέσκισε την καρδιά μου:
Βοήθεια!
Ο καλόγερος είχε χαθεί. Ακούμπησα σε μιαν κερασιά κι έσκυψα το κεφάλι μου πάνω στο στήθος μου.
Ποιος φώναξε;
Η κραυγή αντήχησε μέσα μου, από σπηλιά σε σπηλιά, ολοένα πιο μουγκά. Τέλος, ξανάγινε σιγή γύρισε πίσω στις απροσπέλαστες και αμίλητης πηγές του είναι μου.

Όλα έγιναν πάλι γαλήνια. Το ξεχειλισμένο αίμα μου ξαναγύρισε στην καρδιά μου. Μάζεψα τις δυνάμεις μου και σιγά-σιγά, με προσπάθεια, πήρα να υποτάξω τα ανθρώπινα και ξεκάθαρα λόγια στη βογκερή αγωνία μου.

Νίκος Καζαντζάκης "Ο Βραχόκηπος"


Buddha bar - Bliss

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σαμπεθάι Καμπιλής

Ο Ντοστογιέφσκι στον κινηματογράφο - 8 ταινίες

Παιχνίδια στην Αιώνια Πόλη